Economie & Duurzaamheid & Educatie
Typography

030 Utrecht Economie - Alpine, de Utrechtse marktleider in gehoorbescherming, bouwt zijn positie verder uit met de overname van het Franse Acoufun; een specialist in gehoorbescherming. De groep wordt wereldwijd leider in gehoorbescherming bij gemotoriseerde events.

Selectieve overname strategie
Alpine’s strategie bestaat uit een combinatie van organische groei initiatieven. Wat houdt dit in? ,,We brengen innovatieve producten van hoge kwaliteit op de markt via relevante verkoopkanalen. Daarnaast doen we aan selectieve overnames om deze groei te versnellen." De groeistrategie op basis van overnames resulteert in een succesvolle integratie van Thunderplugs in Nederland (in 2019). Het leidt tot een eerste internationale overname met de acquisitie van Acoufun. Een grote stap voorwaarts in Frankrijk. 

 

Toonaangevende Franse speler in gehoorbescherming 
Acoufun is in 2006 opgericht door Amaury Silvestre de Sacy en een toonaangevende gehoorbeschermingspeler in Frankrijk. Het heeft een lange traditie in het verkopen van oordoppen. Deze oordoppen worden veelal gebruikt in concertzalen, clubs en festivals. Daarnaast heeft Acoufun een leidende positie bij auto- en motorraces over de hele wereld. ,,Wij bieden gehoorbescherming op evenementen van Formula 1®, MotoGP™ en 24h du Mans". 

Sterke internationale groeiambities
 “Deze overname bevestigt onze sterke internationale groeiambities", vertelt CEO Arthur van Keeken. ,,Het biedt ons een uitstekende gecombineerde marktpositie in Frankrijk, evenals een wereldwijd podium bij verschillende races. We zijn dankbaar voor wat Amaury en zijn team hebben bereikt en kijken ernaar uit hen in onze groep te verwelkomen.”

Economie & Duurzaamheid

Economie & Duurzaamheid

18 september 2020

Categorie Economie & Duurzaamheid op NLMagazine

Advertentie

coolblue

One.com

Coolblue