Politiek & Maatschappij
Typography

030 Utrecht Maatschappij - Op zaterdag 26 en zondag 27 mei vormt het landgoed van Museum Huis Doorn het podium voor de 6de editie van Living History WO1. Tijdens dit 2-daagse event worden de bezoekers meegenomen naar de tijd van de Eerste Wereldoorlog tot 1930.

Living History WO1

Sinds 2013 organiseert het museum in het laatste weekend van mei het internationale Eerste Wereldoorlog evenement: Living History. Een weekend lang verbeelden ruim tweehonderd re-enactors uit binnen- en buitenland het leven van soldaten, verpleegsters en burgers tijdens de Eerste Wereldoorlog. Infanteristen verrichten exercities, cavaleristen voeren charges te paard uit en piloten sleutelen aan hun vliegtuigen. Veldkeukens laten zien wat soldaten 100 jaar geleden te eten kregen en hoe hun maaltijden werden bereid. En in een ziekenhuisje wordt uitleg gegeven over de medische verzorging. Muziek is een belangrijk onderdeel van het evenement. Verschillende orkesten spelen muziek uit de eerste helft van de vorige eeuw. Een bezoek aan het evenement is letterlijk een stap terug in de tijd.

 

Uitbreiding

Het evenement is de afgelopen vijf jaar geleidelijk gegroeid. Omdat in 2018 het einde van de Eerste Wereldoorlog wordt herdacht, wordt het event dit jaar nog groter opgezet. Niet alleen het tijdsbeeld wordt uitgebreid met de jaren 20 en 30 ook richt het event zich op een bredere doelgroep. Een speurtocht voor kinderen, historische auto’s, muziek, een markt en proeverijen maken dit een event voor het hele gezin.

Van het verleden naar het heden

In samenwerking met Black Mill Games, een Nederlandse game-ontwikkelingsstudio, wordt tijdens het evenement een game-demonstratie georganiseerd met het computerspel ‘Verdun 1914-1918’.

livinghistory.nu

Bezoek de website livinghistory.nu en bestel kaarten in de voorverkoop. Hier vindt u ook uitgebreide informatie over het event zoals het programma en de deelnemers.

Politiek & Maatschappij

Politiek Maatschappij Wetenschap Techniek

Categorieën Politiek Maatschappij Wetenschap Techniek op NLmagazine

Greenchoice

Advertentie

Mediamarkt